desde 1987

Social Partnering In Latin America

R$40,00

LIVRO
  • Autor: James Austin / Ezequiel Reficco / Gabriel Berger / Rosa Maria Fischer / Et Al.
  • Editora: Harvard University Press
  • Edição: 1
  • Tradução: ESCRITO EM INGLES
  • Qtd. Páginas: 377
  • Isbn: 9780674015807
  • Código Estoque: M6237A
  • Estado de Conservação: Condição geral: bom, conserva-se em boas condições para o manuseio da leitura em relação ao ano de publicação. Capa/Contracapa: com leves desgastes; amarelada. Dorso: pequeno desgastes. Páginas: amareladas pela ação do tempo. Nada que atrapalhe a leitura.
  • 1 em estoque

    Peso 764 g
    Dimensões 3 × 15 × 23 cm
    Condição

    Formato

    Ano

    Idioma

    Can businesses collaborate with nonprofit organizations? Drawing lessons from 24 cases of cross-sector partnerships spanning the hemisphere, ‘Social partnering in Latin America’ analyzes how businesses and nonprofits are creating partnerships to move beyond traditional corporate philanthropy. An American supermarket and a Mexican food bank, an Argentine newspaper and a solidarity network, and a Chilean pharmacy chain and an elder care home are just a few examples of how businesses are partnering with community organizations in powerful ways throughout Latin America. The authors analyze why and how such social partnering occurs. The book provides a compelling framework for understanding cross-sector collaborations and identifying motivations for partnering and key levers that maximize value creation for participants and society.

    SKU: 19054Categorias: Economia, LivrosLoja: Loja Manaíra
    O que deseja solicitar?